موثرترین شیوه های کاهش وزن بدون احساس گرسنگی

سلامت نیوز:افرادی كه از رژیم های غذایی پیروی می كنند، معمولا از احساس گرسنگی در طول روز شكایت دارند. بسیاری به دلیل همین احساس گرسنگی رژیم های خود را دنبال نمی كنند، اما پزشكان معتقدند دنبال کردن برخی شیوه های زندگی به کاهش وزن موثر بدون احساس گرسنگی کمک می کند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،کم کردن وزن با 2 روش امکان پذیر است: سوزاندن کالری ‏ها با تمرین ورزشی و با انتخاب هوشمندانه ی غذا و کنترل واحدهای غذایی.



در تئوری، شما می‏ توانید با گذراندن ساعت‏ ها در سالن ‏های ورزشی مقداری از کالری را از بین ببرید اما این کار در عمل، اتفاقی واقعی و یا خوشایند نیست، از طرفی تحمل رژیم های سخت برای همه افراد امکان پذیر نیست. در عوض این 7 روش اگر هر روز به کار گرفته شوند بدون تلاش زیاد و تحمل گرسنگی به کاهش وزن کمک می‏ کنند.

ورزش منظم: افرادی که ایستادن را به نشستن ترجیح می ‏دهند و به طور کلی تحرک بیشتری دارند، روزانه تا 350 کالری بیشتر از کسانی که مدام در حالت نشسته هستند، می ‏سوزانند که این مقدار چیزی در حدود 17 کیلوگرم در سال است.

مصرف غذا در فواصل زمانی مشخص: مطالعات بسیاری پیشنهاد می ‏دهند که بین وعده‏ های غذایی خود فاصله‏ های مشخصی قرار دهید و همگی را در یک اندازه تنظیم کنید. غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص با سوزاندن میزان کالری بیشتری بعد از غذا خوردن، واکنش بهتر به انسولین و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون همراه است. وقتی شما وعده‏ های غذایی منظمی در طول روز می ‏خورید کمتر احتمال دارد که  دچار گرسنگی مفرط و یا پرخوری شوید.

نوشیدن آب کافی: نوشیدن آب سرعت متابولیسم بدن را هم زیاد کند. نوشیدن 2 لیوان آب سرد میزان سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزایش داده و اثر آن تا 90 دقیقه باقی می ماند؛ یک سوم این افزایش سوخت و ساز ناشی از تلاش بدن برای گرم کردن آب و بقیه آن ناشی از تلاش بدن برای جذب آب است. افزایش مصرف روزانه آب تا 8 لیوان به شما کمک می ‏کند تا در طول سال حدود 3 و نیم کیلوگرم کم کنید.

استفادها از پله به جای آسانسور: بالا رفتن از پله‏ ها، یک عمل برای تقویت کردن پاها است. چون شما وزن بدن تان را ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می ‏دهید. به این ترتیب از هر فرصتی برای این کار استفاده کنید؛ البته اگر مشکل خاصی مانند کمردرد و زانودرد و ... دارید، قبل از آن با پزشک تان مشورت نمایید.

کنترل سرعت حرکات: قدرت و شدت کارهای روزانه ‏تان را افزایش دهید. از تمیز کردن خانه گرفته تا به گردش بردن کودک تان. به عبارتی بهتر است همه کارهای تان را با جنب و جوش بیشتری انجام دهید.

استفاده از کیسه خرید به جای دنبل: این که از کسی دیگر بخواهید که کیسه خرید و یا چمدان شما را حمل کند، فرصت سوزاندن کالری و قوی ‏تر شدن بدن تان را می گیرید. کیسه‏ های خرید خود را به صورت متوازن و یک بسته در هر دست حمل کنید. حتی اگر مجبورید چندین بار طی مسیر کنید؛ 2 کیسه‏ کوچک تر را به جای یک کیسه‏ بزرگ حمل کنید؛ در این صورت خودتان می‏ توانید بارتان را جا به جا کنید.

مصرف کافی فیبر: یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‏ تواند دریافت کالری شما را بدون این که احساس کمبود کنید کاهش دهد. در یک مطالعه مشخص شده زنانی که روزانه 13 گرم یا کمتر فیبر دریافت می ‏کنند ممکن است 5 برابر بیشتر از زنانی که فیبر بیشتری می خورند، دچار افزایش وزن شوند. فیبر از طریق مکانیزم های زیر موجب کاهش وزن می شود:

سرعت غذا خوردن را کاهش می دهد چون به جویدن بیشتری احتیاج دارد.

سرعت حرکت غذا در طول مدت گوارش را افزایش می ‏دهد.

هورمون ‏های سیری را بالا می ‏برد.برای دریافت 25 گرم فیبر در روز مطمئن شوید که 6 وعده یا میان وعده میل می ‏کنید که هر کدام از آن ها حدود 4 گرم فیبر را شامل می‏ شود. در میان وعده های تان از میوه استفاده کنید و آن ها را در دسترس تان قرار دهید. به این ترتیب به سادگی فیبر دریافتی شما بالا می ‏رود.


منبع:prevention


نظرات

  1. Where is the Achilles heel? دوشنبه 16 مرداد 1396 07:28 ق.ظ
    Hi there friends, how is all, and what you desire to say on the topic of
    this post, in my view its genuinely amazing
    in favor of me.
  2. Foot Problems یکشنبه 15 مرداد 1396 09:04 ب.ظ
    Why viewers still use to read news papers when in this
    technological globe everything is presented on web?
  3. What is a heel lift? جمعه 6 مرداد 1396 11:49 ب.ظ
    Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and sources back to your weblog?
    My website is in the very same niche as yours and my users would really
    benefit from a lot of the information you present here. Please
    let me know if this alright with you. Cheers!
  4. What is the tendon at the back of your ankle? جمعه 6 مرداد 1396 10:30 ب.ظ
    I'm no longer sure the place you're getting your information, but good topic.
    I needs to spend some time finding out much more or working out more.
    Thank you for excellent information I was searching for this info for
    my mission.
  5. Can you get an operation to make you taller? جمعه 6 مرداد 1396 01:09 ب.ظ
    Its such as you read my mind! You appear to know so much approximately this,
    such as you wrote the book in it or something. I believe
    that you simply could do with a few % to pressure the
    message house a bit, but other than that,
    this is fantastic blog. A great read. I will definitely be
    back.
  6. Can you get taller with yoga? شنبه 31 تیر 1396 08:52 ق.ظ
    I’m not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!
    I'll go ahead and bookmark your website to come back down the road.

    All the best
  7. How long do you grow during puberty? شنبه 24 تیر 1396 06:24 ب.ظ
    A fascinating discussion is definitely worth comment.

    There's no doubt that that you should write more on this issue, it might not be a taboo subject but usually people do not speak about such issues.
    To the next! All the best!!
  8. vit d and foot pain سه شنبه 13 تیر 1396 11:55 ق.ظ
    Hi there, You have done a fantastic job. I will certainly digg it and personally recommend to my friends.
    I'm sure they'll be benefited from this site.
  9. foot pain conditions یکشنبه 11 تیر 1396 01:00 ب.ظ
    Thanks for finally writing about >مجله پزشکی سلامت سنتر - موثرترین شیوه های کاهش وزن بدون احساس گرسنگی <Loved it!
  10. manicure چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 09:16 ق.ظ
    Hi there to all, it's really a good for me to pay a visit this website,
    it consists of valuable Information.
  11. manicure شنبه 19 فروردین 1396 12:57 ب.ظ
    Wow! This blog looks just like my old one! It's on a completely different subject
    but it has pretty much the same layout and design. Superb choice of colors!

ارسال نظر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر